timepris flytning

Flyttetips i forbindelse med din flytning

Generelle betingelser

  • 1 - Pak i god tid

    Det er meget vigtigt at man går igang med at pakke i god tid. Vent aldrig til sidste øjeblik.

    Husk at bruge pakkepapir til indpakning af skrøbelige genstande – herunder glas, keramik, porcelæn mm.

  • 2 - Læs din ordre bekræftelse igennem

    Ved flytning med os sender vi ALTID en skriftlig bekræftelse ud som opsummerer aftalen også kendt som en flytte-kontrakt. Først ved modtagelse og godkendelse af denne har man en gyldig aftale. I bekræftelsen står blandt andet – tidspunkt for flytning, dato, pris, antal flyttemænd som er bestilt til flytning mm.

  • 3 - Gør tingene let tilgængelige

    Prøv så vidt muligt at holde tingene organiseret og let tilgængelige, dette er meget vigtigt og får hele processen til at gå væsentligt hurtigere.

  • 4- Husk at skille tingene ad

    Alt hvad der kan skilles ad burde skilles ad – eksempelvis, bordben, kæmpe klæde skabe, ben aftaget af box madrasser. Dette er et spørgsmål om sikkerhed, ved at klargøre møblerne korrekt til flytning minimerer man sandsyneligheden for skader og ulykker.

  • 5 - Pak i flyttekasser

    Det er meget vigtigt at pakke i flyttekasser dette sikrer at dine ting er i god behold under flytningen, såvel som under transporten. Flyttekasser må have en vægt af max 20 kg pr.kasse. Hvis man flytter til eller fra 3 etage uden elevator forventes flyttekasserne pakket i vægt af max 15 kg. pr. kasse.

    Har du mange bøger? Så fordel venligst bøgerne i flere kasser, på denne måde undgår du at kasserne bliver for tunge. Fyld bunden af kassen op med bøger, og placer efterfølgende bløde genstande øverst i kassen så den bliver fyldt korrekt ud. På denne måde bliver vægten fordelt og kassen fyldt optimalt ud. 

  • 6 - Følsomme/skrøbelige genstande

    Malerier, spejle, glas plader, bordplader, disse møbler og genstande skal være sikret og klar til flytning. Sikring af disse genstande kan gøre ved brug af tæpper, bobleplast, eller papir. Sikring af overflader og kanter er nødvendigt for en sikker flytning.

  • Tunge møbler

    Tunge møbler eller genstand som vejer over 70 kg kan kræve bæreseler før de kan flyttes, hvis du har møbler som er usædvanlig tunge opfordrer vi dig til at kontakte os så vi kan udføre flytningen korrekt. Er du i tvivl om seler skal medbringes til din flytteopgave så kontakt os venligst i god tid inden flyttedagen. Vi er altid behjælpelige med spørgsmål til din flytteopgave.

    Møbler og genstande som almindeligvis kræver særligt flytteudstyr omfatter bla. klaver, pianette, flygel, amerikaner køleskabe, karlekammerskabe, skulpturer, statuer, kontor skriveborde.

    Genstande som almindeligvis IKKE kræver særligt udstyr omfatter bla. almindelige vaskemaskiner, 2 -3 pers sofaer, tørretumbler, køleskabe ( amerikaner køleskabe kræver flytteudstyr ).

    Der findes altid undtagelser – hvis du er i tvivl så kontakt os gerne på 91 94 34 34

  • 8 - Parkerings forhold

    Hvordan er parkerings forholdene der hvor der flyttes fra og til. Kræves der afspærring, særlig tilladelse eller andet?

    Vi rådgiver gerne og kan være behjælpelige med diverse parkerings tilladelser, samt særlige kommunale parkerings vej-afspærringer.

    Husk at man selv inden flyttedagen kan afspærre en holdeplads, da dette gør flytningen meget nemmere.

  • 9 - Ekstra oplysninger?

    Glemte du at fortælle os om ekstra ting som skulle flyttes, cykler, barnevogne, loft, kælder rum, gør os opmærksomme på dette så vi ikke kommer ud for uforventede problematikker på selve flyttedagen.

  • 10 - Aflysninger/ om-booking / ændringer

    Ved aflysning eller ændring af flyttedato beder vi dig om at kontakte os hurtigst muligt.

    Aflysningpolitik

    Ved aflysninger med mindre end 14 dage indtil endelig flyttedato, forfindes der et gebyr af 30% af flytnings prisen

    Om-booking – Det er muligt at om-booke flytning gebyrfrit indtil 4 dage inden endelig flyttedato

    Mangelende fremmøde på aftalt flyttedag resulterer i regning på hele flytteprisen

    Kompensation ved forsinket ankomst og påbegyndelse af flytning – kun ved mere end 6 timers forsinkelse

  • 11 - Skader/ erstatningskrav

    Ved flytning/transport skal alle skader på møbler og genstande meldes straks (inden afsked af flyttemænd) Eller inden for 24 timer pr mail. Dette gælder alle møbler som flyttes, eller som står i boligen under flytningen, såvel som genstande der må rykkes for at udføre flytning / transport.

    Såfremt der er mistanke om skade, bedes dokumentation fremsendes (før og efter billeder). 

    I selve husstanden samt tilhørende arealer gælder samme regler for skade anmeldelse. Erstatningskrav af væge, døre, dør rammer, ligeledes trappeopgange, samt andre steder hvor der kan konstateres en eventuel flytteskade.

    Alt bohave anses som brugt/med slid, medmindre stadig i original emballage. Kosmetiske fejl/tegn på brug falder ikke under vores erstatnings forpligtelser, da bohavets stand efter benyttelse i husstanden vil have tegn på brug, dagligdags fejl og mangler. Hvis fristen (24 timer ) ikke overholdes frafalder erstatnings pligten flyttefirmaet. Kunde har altid en selvrisiko som ligger på 5.000 kr,- ved basis forsikring, tilkøb at ekstra forsikring er muligt – hvor selvrisiko kan nedsættes til 0 kr. 

    Pakkede genstande som flyttekasser, bed rollers, samt opbevarings kasser eller lign. er udelukkende kundens ansvar da Døgnflyt & Logistik ikke kan være ansvarlig for kundens pakning. Hvis pakningen af flyttekasser er foretaget af Døgnflyt & Logistik dækkes indholdet af vores forsikring.